התקשרו 072-236-4648

הכנסות משכירות: דיווח רטרואקטיבי וגילוי מרצון – טופס 5329

טעות נפוצה רווחת אצל משכירי דירות, אשר מסיבות שונות ומחוסר ידיעה לא מדווחים על הכנסותיהם אלו.  הכנסות משכר דירה למגורים הינה הכנסה לכל דבר ועניין אשר מחייבת דיווח על ידי המשכיר לרשויות המס.

ברבים מהמקרים זה נובע מחוסר ידיעה, אבל כאמור חוסר ידיעה לא פוטרת אותנו מול רשויות המס. אי דיווח בגין הכנסה זו ואי תשלום מס על השכרת דירה עלול להעמיד את הנישום (האזרח) בסנקציות קשות שנקבעו בחוק.

בידי מס הכנסה (מיסוי מקרקעין) מצוי כל המידע באשר לעסקאות הנדל”ן שבוצעו. על כן כל המידע בגין כל החזקה בדירת מגורים ובכלל ידוע לרשויות המס, כך שהרבה יותר פשוט להתחקות אחרי בעלי דירות. 

גילוי מרצון הכנסות משכר דירה

כחלק ממהלך רחב של העמקת הגבייה, החלו לקבל אזרחים דרישה מרשות המיסים למלא טופס 5329 –   דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה. חלק ניכר מהאוכלוסייה שקיבלה דרישה זו הינה בעלי יותר משתי דירות למגורים. בבסיס הדרישה נדרש להצהיר על ההכנסות של האדם מכל מקור שהוא. במסגרת הקלות שפרסמה רשות המיסים ישנה אפשרות להסדיר את תשלום המס לשנים הקודמות ולהתחיל לדווח ולשלם מס מדי שנה. הקלה זו רלוונטית רק למי שנעתר לדרישת מס הכנסה.

כמו כן צפוי מהלך נוסף בקרוב (במהלך 2021), ואזרחים רבים צפויים לקבל דרישות להצהיר על הכנסותיהם משכר דירה.

אם קיבלת דרישה למלא טופס 5329 והנך בעל הכנסות משכר דירה אתה מזומן לפנות אלינו לייעוץ מקצועי בנושא.

יש לציין כי רבים אחרים בוחרים מיוזמתם להצהיר על הכנסה זו, וזאת על מנת להקדים את דרישת רשות המיסים על כל המשתמע מכך.

דיווח רטרואקטיבי על הכנסות 

במידה ואתם נדרשים לדווח על הכנסות של כמה שנים אחורה, עליכם לשחזר את כל הנתונים הרלוונטיים לאותם שנים. רמת הכנסה, מספר דירות, דמי השכירות, דמי ביטוח לאומי ועוד שלל פרטים ונתונים אשר רק הצגתם באופן מלא תיתן תמונת מצב מדויקת של הפעילות.

אנחנו במשרד רואה חשבון רותם ליבנה יודעים לפתוח תיקים רטרואקטיבית, ולשחזר את כל הרישום החשבונאי הנדרש לטובת שחזור הכנסות משכר דירה לגשת דו"ח שנתי. אנחנו יודעים לבחור את מסלול המיסוי המתאים לכל אחד ואחת, ולפעול במטרה להשיג את שיעור המס המינימלי.  זוהי עבודת נמלים, שצריכה להיעשות ביסודיות וקפדנות מתוך הבנה מעמיקה של עולם השכרות הדירה, על כל הניואנסים והמורכבות שלו.

זקוקים לשחזור פעילות רטרואקטיבי? אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר. 

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי

שאלות ותשובות: הכנסות משכירות: דיווח רטרואקטיבי וגילוי מרצון – טופס 5329

  • מהו טופס 5329?

    טופס 5329 הוא דו"ח פרטים אישיים הצהרה על מקורות הכנסה.

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות