התקשרו 072-236-4648

גילוי מרצון על החזקת מטבע וירטואלי והגשת דו"ח

מחזיקים ביטקוין או מטבעות וירטואליים אחרים? שימו לב: בקרוב, מי שמחזיק מטבע וירטואלי בשווי של יותר מ-200 אלף שקל יחוייב בהגשת דוח למס הכנסה.

מדובר בשינוי משמעותי וחשוב עבור אלפי ישראלים, שעד היום לא נדרשו לדווח עבור החזקתם. נכון להיום, חובת הדיווח חלה על שורה של פעולות המוגדרות אירועי מס, אולם כאמור לא על החזקה בלבד. בין הפעולות שהוגדרו כאירועי מס המחייבים דיווח נכללו בין היתר מכירה, כרייה ותשלומים עבור שירותים או מוצרים.

בהתאם להצעת החוק המקודמת בימים אלה, רשות המיסים מבקשת לחייב בדיווח את כל מי שהחזיק מטבע וירטואלי בשווי 200 אלף שקל ויותר – אפילו ליום אחד – במהלך שנת המס האחרונה.

הסיבה למהלך זה, לדברי רשות המיסים, היא העובדה שמטבעות וירטואליים הפכו לנפוצים מאד, וכי קשה לעקוב אחריהם. בנוסף, רשות המיסים טוענת כי מטבעות וירטואליים משמשים להעלמת הכנסות, צבירת נכסים לא מדווחים והלבנת הון – ולכן יש להטיל חובת דיווח על החזקה.

מיליוני שקלים לא מדווחים

רשות המיסים כבר נקטה בעבר צעדים יזומים הנוגעים לביטקוין. ב-2018 פורסם בכלכליסט, כי רשות המיסים פנתה למאות ישראליים שאיתרה כבעלי הכנסות ממטבעות וירטואליים, והודיעה להם כי פתחה להם תיק במס הכנסה. מדובר בפעילות של מאות מיליוני שקלים שלא דווחה, ובעקבות פתיחת התיק חויבו ישראלים אלה לדווח על פעילותם ולשלם מס.

גם בינואר 2021 הוגש כתב אישום בחשד להעלמת הכנסות מעסקאות במטבע הביטקוין, והתדירות של מקרים אלה הולכת וגדלה.

מבחינת מס הכנסה, ביטקוין ומטבעות אחרים לא נחשבים מטבע כהגדרתו בבנק ישראל, וההתיחסות לרכישה ומכירה של מטבעות וירטואליים היא כאל רווח הון, כאילו היתה זו מכירת נכס.

זאת אומרת, שחל עליהם מס רווחי הון בשיעור של 25%, ובמקרים מסוימים, כאשר ההכנסה מרכישה ומכירה של מטבעות וירטואליים מגיעה לכדי עסק, ההכנסה תסווג כהכנסה פירותית, ויחולו עליה שיעורי מס שולי, או מס חברות ומע"מ בהתאם (ובמקרים מסוימים גם מס יסף, בגובה 3%).

להתכונן לחקיקה חדשה

אם אתם מחזיקים ביטקוין או כל מטבע קריפטו אחר, אנו ממליצים לכם להתחיל להתכונן לחקיקה החדשה. משרדנו מעניק ייעוץ בכל הנושא של דיווח בגין עסקאות במטבעות וירטואלים. עם לקוחותינו נמנים בעלי ביטקוין שעוסקים בכרייה, או שעסקו בכל בעבר ונוצר להם רווח גדול.

אנו מטפלים גם בקנייה ומכירה, דיווח, תשלום רווח ממכירת ביטקוין ועוד. במקרה של מכירת ביטקוין, אנו ממלאים את כל הטפסים הנדרשים הן מול הכנסה והן מול הבנקים, ומוודאים שהתהליך מתנהל באופן תקין ומיטיבי.

אם אתם רוצים להסדיר, להתייעץ או להגיש דו"ח הנוגע למטבעות וירטואליים, אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

מאמר זה הוא אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. 

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות