התקשרו 072-236-4648

טופס 5329 – דו"ח פרטים אישיים הצהרה על מקורות הכנסה – בארץ או בחו"ל

לאחרונה אזרחים רבים (מוערך על כ-100,000 איש) , אשר לרובם אין תיק במס הכנסה (רובם שכירים) קיבלו דרישה למילוי טופס 5329– דו"ח פרטים אישיים הצהרה על מקורות הכנסה.

מדובר בטופס סטנדרטי לחלוטין אשר משמש לצורך פתיחת תיק במס הכנסה כאשר הנישום מבקש לפתוח תיק במס הכנסה, כלומר לרוב מדובר על פעולה יזומה של האזרח/הנישום.

אך הפעם האזרחים קיבלו דרישה למילוי טופס דו"ח פרטים אישיים הצהרה על מקורות הכנסה ושליחתו לאגף מודיעין במס הכנסה באופן יזום על ידי הרשויות.

ככול הנראה מדובר במבצע מקיף של רשויות המס אשר במסגרתו רשויות המס לאחר מידע כלשהו או בהתאם לקריטריונים שהוגדרו על ידו, דורשים את הצהרת הנישום על מקורות הכנסותיו בארץ או בחו"ל.

ממה שראינו עד כה, לרוב מדובר בתושבים אשר הם בעלי יותר מדירה אחת הרשומה על שמם ו/או ע"פ רשות האוכלוסין ישנה פעילות ערה של כניסות לארץ ויציאות מחוצה לה. וכן תושבים אשר ישנו חשד כלשהו כי הם בעלי הכנסות מחו"ל אשר לא מדווחות בארץ.

נדגיש כי אי הגשת טופס 5329 בהתאם לדרישה ומילוי לא נכון שלו עלולים להוות עבירה פלילית כך שלמילוי הטופס חשיבות רבה, יש להבין את ההשלכות המיסוייות הנובעות ממנו.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישת יעוץ ועזרה במילוי הטופס מומלץ ליצור עמנו קשר .

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות