התקשרו 072-236-4648

ביקורת חקירתית לתחומי המסחר האלקטרוני

לפירוק שותפויות עסקיות או אישיות יש משמעויות כספיות נרחבות. כאשר שותפים מחליטים לפרק את החבילה ולחלק ביניהם את הנכסים, מתעורר הצורך להעריך את שווי הרכוש המשותף או את היקף העסקים, בצורה מדויקת על מנת לחלקם בצורה הוגנת בין הצדדים.

עד לפני מספר שנים, העברת כספים התבצעה כמעט תמיד בבנק, וכל פעולה נרשמה ותועדה. גם מספר הפעולות והעסקאות היה יחסית מצומצם, וכתוצאה מכך מעקב אחרי העברת כספים היתה פעולה קלה יחסית. 

בעידן של היום, כשיש כל כך הרבה פלטפורמות פיננסיות, יש הרבה יותר אפשרויות להעברות כספים, וכתוצאה מכך הקושי לעקוב אחרי הכסף הוא הרבה יותר גדול.

מסחר אלקטרוני מתאפיין בעסקאות מרובות

פייפאל, סטרייפ, פיונייר, מטבעות וירטואליים – אלה הן רק מהפלטפורמות שבאמצעותן ניתן לנתב כספים, או להסיט רווחים ששייכים לחברה. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בעסקאות של מסחר אלקטרוני, אשר מתאפיין בעסקאות מרובות, ובעבודה עם פלטפורמות תשלום שונות. 

הדבר משמעותי במיוחד כאשר מתעורר חשש שאחד הצדדים מנסה להסתיר מהצד השני את השווי האמיתי של החברה המשותפת, או מבצע מניפולציות שגורמות לכך שהצד השני לא מבין את השווי האמיתי של הפעילות. 

אז איך מתמודדים עם מצבים כאלה? בדיוק כאן אנחנו נכנסים לתמונה. עבור מקרים מהסוג הזה, אנחנו מציעים שירות מיוחד שנקרא ביקורת חקירתית. במסגרת שירות זה  אנחנו מבצעים בדיקה קפדנית ביותר לנכסי החברה, בוחנים פעולות חריגות ובוחנים תהליכים פיננסיים.


הערכת שווי מדויקת במקצועות האונליין

ההתמחות שלנו היא ביקורת חקירתית למקצועות האונליין והדיגיטל, הכולל דרופשיפינג, פרפורמנס, אונליין ארביטראז', מטבעות וירטואליים. אנו יודעים לעשות זיהוי פעולות כספיות ומעקב כספים. אלה מקצועות שדורשים התמחות מיוחדת, כיוון שנתיב הכסף לעתים קרובות מעורפל – לא ברור כמה עבר, ועבור מה.

במסגרת החקירה, אנחנו עושים כימות נזקים ומגישים חוות דעת מומחה. 

חשוב לציין גם, כי עסקים מקוונים בתחום המסחר האלקטרוני, ובמיוחד דרופשיפינג או אמזון FBA הם עסקים שרוב הפעילות שלהם כלל לא מתקיימת בישראל והרישום החשבונאי שלהם מורכב מאד. מדובר בהתמחות ספציפית של משרד רואה חשבון רותם ליבנה וחשוב להדגיש זאת, כיוון שבלי הבנה מעמיקה של הפעילות העסקית המסוימת הזאת והכרת הפלטפורמות הרלוונטיות, כמעט שאין סיכוי להגיע להערכת שווי מדויקת. 

זקוקים לביקורת חקירתית? מוזמנים ליצור עימנו קשר.

המאמר הינו אינפורמטיבי ולא מהווה ייעוץ מכל סוג.

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות