התקשרו 072-236-4648

סוחרים דרך ברוקר זר? הנה מה שאתם חייבים לדעת

יותר ויותר ישראלים גילו בשנים האחרונות את יתרונות המסחר בבורסות בעולם באמצעות ברוקר זר.

ברוקר זר הוא גוף פיננסי שיושב מחוץ לישראל, ובאמצעותו ניתן לבצע השקעות בבורסות שונות ברחבי העולם. גוף זה מאפשר לסוחרים מישראל לפתוח חשבון אונליין, להעביר אליו כסף ולהתחיל לסחור. מדובר בתהליך פשוט וקצר יחסית, שכל אחד יכול לבצע לבד. ממלאים את כל הפרטים אונליין באתר הברוקר, ובתוך מספר ימים מקבלים אישור. לאחר האישור מעבירים כספים לחשבון נאמנות שהברוקר פתח עבורכם בבנק מקומי ומתחילים לסחור.

איך לבחור ברוקר זר?

אם אתם מתלבטים באיזה ברוקר לבחור, חשוב להשוות קודם כל מה גובה העמלות של השחקנים השונים. בנוסף, תהליך פתיחת החשבון והפקדת הכסף צריך להיות מהיר ופשוט, עם אפשרות לצ'ט עם נציג מקוון למקרה של שאלה או בעיה. בנוסף, פלטפורמת המסחר צריכה להיות נוחה ופשוטה לשימוש, ולאפשר גישה למוצרים רבים.

אחד מהשחקנים הבולטים בתחום, שהפופולאריות שלו בישראל הולכת ועולה מדי שנה, הוא אינטראקטיב ברוקרס, שנחשב ברוקר גדול, אך עם זאת זול בעמלות. לחברה יש גם ייצוג בארץ, יתרון עבור מי שזקוק לתמיכה בעברית, אך ניתן גם לפתוח חשבון באופן ישיר ללא מתווכים. שחקנים גדולים נוספים בתחום הם: טי די אמריטרייד (TD Ameritrade), אי טרייד, צ'רלס שוואב וטריידסטיישן.

יתרונות המסחר בברוקר זר

יש מספר יתרונות למסחר דרך ברוקר זר לעומת ברוקרים מקומיים, ובראשם הוזלת העמלות ופיזור סיכונים. כמו כן, הסכום המינימלי לפתיחת חשבון הוא בד"כ חצי מהסכום שדורשים ברוקרים ישראליים. שירות הלקוחות הוא בסטנדרט גבוה במיוחד עם זמן המתנה מינימלי, ובכל בעיה ניתן לפנות ולקבל מענה מקצועי מיידי.

אך לפני שמתחילים לסחור, יש דבר חשוב מאד שחובה לדעת: כל ישראלי שסוחר באמצעות ברוקר זר חייב להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה. הסיבה היא פשוטה: כאשר אתם משקיעים דרך ברוקר מקומי (בנק, בית השקעות, מוסד פיננסי), הברוקר מנכה מס הכנסה במקור, ולכן אינכם צריכים לעשות כל פעולה בעצמכם. ברוקר זר לא מנכה מס במקור, ולכן חובת תשלום המס והדיווח היא על המשקיע.

קיזוז הפסדים

חשוב לדעת, כי החובה היא על דיווח. מס רווחי הון משלמים על הרווח, כך שאם לא הרווחתם בוודאי שלא תשלמו מס. יתרה מכך, רק באמצעות הגשת דו"ח שנתי תוכלו לקזז הפסדים משוק ההון בין ברוקרים שונים, והכי חשוב – תוכלו לקזז / להעביר הפסדים משנים קודמות. ובמילים אחרות: במידה ויש הפסד מני"ע, על מנת להכיר בהפסד "ולהעביר" אותו לשנת המס הבאה, חובה להגיש דו"ח.

החדשות הטובות הן, שאתם ממש לא חייבים להתעסק בזה בעצמכם. רואה חשבון יכול לטפל בכל התהליך הזה עבורכם, לפטור אתכם מכל ההתעסקות בניירת ובבירוקרטיה. למשרד רואה חשבון רותם ליבנה התמחות בנושא, ונשמח לסייע לכם להגיש את הדו"ח באופן המיטבי ביותר עבורכם – הכרה בהפסדים, זיכוי בגין מס זר שנוכה ועוד.  תנו לנו לטפל בכל התהליך הזה עבורכם, ולהשאיר אתכם פנויים לעסוק במסחר בראש שקט.

לקביעת פגישה פנו אלינו בטופס יצירת קשר.

האמור באתר אינו מהווה ייעוץ השקעות או תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל המתבסס עליהם עושה זאת על אחריותו בלבד.

שאלות ותשובות: סוחרים דרך ברוקר זר? הנה מה שאתם חייבים לדעת

  • מה זה ברוקר זר?

    ברוקר זר הוא גוף פיננסי שיושב מחוץ לישראל, ובאמצעותו ניתן לבצע השקעות בבורסות שונות ברחבי העולם. גוף זה מאפשר לסוחרים מישראל לפתוח חשבון אונליין, להעביר אליו כסף ולהתחיל לסחור.

  • מה היתרון של ברוקר זר?
    יש מספר יתרונות למסחר דרך ברוקר זר לעומת ברוקרים מקומיים, ובראשם הוזלת העמלות ופיזור סיכונים.
  • מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לסחור דרך ברוקר זר?

    כל ישראלי שסוחר באמצעות ברוקר זר חייב להגיש דו”ח שנתי למס הכנסה.

  • למה צריך להגיש דו"ח על מסחר בברוקר זר?

    הסיבה היא פשוטה: כאשר אתם משקיעים דרך ברוקר מקומי (בנק, בית השקעות, מוסד פיננסי), הברוקר מנכה מס הכנסה במקור, ולכן אינכם צריכים לעשות כל פעולה בעצמכם. ברוקר זר לא מנכה מס במקור, ולכן חובת תשלום המס והדיווח היא על המשקיע.

  • איך פותחים חשבון בברוקר זר?

    כדי לפתוח חשבון בברוקר זר אתם יכולים לפנות ישירות לשירות הלקוחות של הברוקר שדרכו אתם רוצים לסחור, בטלפון או בצ'ט, ושם ידריכו אתכםצעד אחר צעד בפתיחת החשבון והעברת הכסף.

  • האם יש סכום מינימלי לפתיחת חשבון בברוקר זר?

    כן,יש סכום מינימלי. אבל לרוב, סכום זה הוא כמחצית ממה שדורשים ברוקרים ישראלים.

     

  • איך מקזזים הפסדים בין ברוקרים שונים?

    רק באמצעות הגשת דוח שנתי תוכלו לקזז הפסדים משוק ההון בין ברוקרים שונים, והכי חשוב – תוכלו לקזז / להעביר הפסדים משנים קודמות.

  • מה החסרונות של ברוקר זר?

    יש מספר חסרונות, ובהם: תשלום עמלות על העברת כספים, כיוון שהכסף נמצא בבנק בחו"ל, וישנו עניין השפה – תוכנות המסחר ושירות הלקוחות הם בד"כ באנגלית.

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות