התקשרו 072-236-4648

החזרי מס לרציניים בלבד: בדיקת זכאות יסודית

לאחרונה צצו פלטפורמות ואפליקציות שונות שמציעות בדיקת החזרי מס זריזה במחירים מפתים, ולעתים אפילו ללא תשלום כלל. לכאורה, זהו פתרון נפלא עבור כל שכיר שרוצה לבדוק אם מגיע לו החזר מס – בדיקה ללא התחייבות, בתשלום סמלי בלבד.

אבל האמת היא שזה ממש לא כך. קודם כל נבהיר: אנחנו לא נגד אפליקציות כאלה. במקרים פשוטים ביותר, כמו החלפת מקום עבודה, זה יכול להיות פתרון טוב. אבל ברוב המקרים, מניסיון ובוודאות, אנו יודעים כי מדובר בהליך לא יסודי ולא מקצועי מספיק. לפלטפורמות אלה יש כמה חסרונות מרכזיים:

  1. לעתים קרובות, האדם לא יודע מה לענות על השאלון, ואין לו את מי לשאול. הוא לא מבין בכלל למה הוא אולי זכאי, קל וחומר כאשר אנחנו מדברים על פעילות בשוק ההון, ברוקר זר, מצבים רפואיים מורכבים, תשלום מבוסס מניות, מס יסף ועוד.
  2. פקודת המס הינה פקודה מימי המנדט הבריטי, ועליה יש תוספות, תיקונים והרחבות. זוהי חקיקה מורכבת, עשויה טלאים-טלאים, שהאפליקציות פשוט לא יכולות להתמודד עם מלוא מורכבותה.
  3. הדו"חות באפליקציות אלה מתבססות על נתונים מגופים שונים, כגון טופס 106 מהמעסיק, אישור מחברת הביטוח, טפסים מהבנקים וכו'. אלא שלעתים – ואנו מדברים מניסיון קרוב – הנתונים הינם חלקיים, ולעתים שגויים.כבר נתקלנו בבדיקות שבהן שכיר קיבל אלפי שקלים החזר מס (מה שנחשב "סיפור הצלחה") בעוד שבדיקה מקצועית הייתה מזכה אותו בעשרות אלפי שקלים. לא פחות. היו גם מקרים שבהם לא רק שהשכיר לא קיבל כסף, גרוע מכך – מס הכנסה אף חייב את השכיר בתשלומים נוספים. והכול בגלל "בדיקה חינמית" ללא התחייבות.

בדיקת החזרי מס – רק אצל מומחה מס

כדי לגבות את כל הכסף שמגיע לכם – דרושה בדיקה יסודית ומעמיקה ביותר מול רשויות המס, הביטוח הלאומי והבנקים. בדיקה כזו יכולה להיעשות אך ורק על-ידי מומחה מס,  ולכן היא עולה כסף.

זו גם הסיבה שהבדיקה שלנו היא שירות פרימיום, שלא מתאים לכל אחד. זו בדיקה פרטנית, קפדנית ויסודית של משרד רואה חשבון רותם ליבנה, שמתמחה במיסוי ישראלי. היא מתאימה בעיקר לבעלי שכר גבוה, לפעילים בשוק ההון במספר בתי מסחר כולל ברוקר זר, במקרים של מס יסף, תשלום מבוסס מניות, אופציות לעובדים, לאנשים בעלי מצבים רפואיים מורכבים ועוד.

לאחר שיחה עם הלקוח ומילוי השאלון, אנחנו יודעים להנחות את הלקוח בדיוק איזה מסמכים נדרשים על מנת לסיים את הבדיקה ולמקסם את ההחזר הפוטנציאלי.

במטרה לעשות הכול פשוט מאוד ומהיר מאוד, אנחנו מקפידים על שירות אישי ומסור ומשתמשים במערכות חדישות, מהירות וקלות להפעלה. יחד עם זאת – חשוב להדגיש – אנחנו זקוקים לשיתוף הפעולה שלכם. ייתכן ובמהלך הבדיקה יתברר כי נדרש לקבל אישור כלשהו מהבנק או חברת הביטוח במקרה כזה אנו נכווין אתכם על מנת שנשיג בהקדם את האישור החסר.

לכן הבדיקה שלנו מתאימה לרציניים בלבד – חד-משמעית, לא ניתן לקיים בדיקת החזרי מס מקצועית ומקסימלית ללא שיתוף פעולה מצדכם.

 כמה עולה בדיקת החזרי מס?

ראשית חשוב להבין, אין דרך חזרה מרגע שמגישים דוח למס הכנסה. לכן אנחנו פשוט לא מגישים את הדו"ח למס הכנסה, אם מתברר מן הבדיקה שלנו שמדובר בהפסד לשכיר. 

אנו גובים על פתיחת תיק 600 שקל כולל מע"מ, ובמידה ויש החזר אנו גובים עמלה של 20% בתוספת מע"מ. כאמור – רק במידה ויש החזר. שכר הטרחה משולם רק לאחר קבלת ההחזר, ישירות בחשבונך.

 לסיכום

תמורת 600 שקלים תקבלו בדיקה יסודית, מקיפה ומקצועית, שמבטיחה החזר מס מקסימלי ולא פחות חשוב מכך – מונעת תקלות לא רצויות שבהן מס הכנסה דורש מכם תשלום, במקום שיזכה אתכם בתשלום.

אנחנו מבטיחים:

  • החזר מס מקסימלי. מה שמגיע – יגיע.
  • מניעת מצבים של תשלומי מס במקום החזרי מס.
  • מינימום מאמץ מצדכם.
  • מהירות – אנחנו זריזים מאוד.
  • טיפול מסור של יועצי מס מומחים, שמבינים גם במספרים וגם באנשים.

רוצים לברר אם מגיעים לכם החזרי מס? צרו עימנו קשר בטופס.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ולא נועד להחליף ייעוץ אישי

שאלות ותשובות: החזרי מס לרציניים בלבד: בדיקת זכאות יסודית

  • למי מגיעים החזרי מס?

    הסיבות העיקריות שבגינן אנשים זכאים להחזרי מס הן חל"ת, אבטלה ושינויים במקום העבודה.

  • כמה עולה בדיקת החזרי מס?

    אנו במשרד רואה חשבון רותם ליבנה גובים על פתיחת תיק להחזרי מס 600 שקלים כולל מע”מ, ובמידה ויש החזר אנו גובים עמלה של 20% בתוספת מע”מ. כאמור – רק במידה ויש החזר. שכר הטרחה משולם רק לאחר קבלת ההחזר, ישירות בחשבונך.

    חשוב להבין: אין דרך חזרה מרגע שמגישים דוח למס הכנסה. לכן אנחנו פשוט לא מגישים את הדו"ח למס הכנסה, אם מתברר מן הבדיקה שלנו שמדובר בהפסד לשכיר. 

  • איך בודקים זכאות להחזרי מס?

    כדי לבדוק כמה כסף בדיוק מגיע לכם, דרושה בדיקה יסודית ומעמיקה ביותר מול רשויות המס, הביטוח הלאומי והבנקים. בדיקה כזו יכולה להיעשות אך ורק על-ידי מומחה מס, ולכן היא עולה כסף.
    אמנם, עקרונית ניתן לבצע את התהליך לבד, אך מהניסיון שלנו אנחנו יודעים שלעתים קרובות העובד לא יודע מה לענות בשאלון, ולא מבין בכלל למה הוא אולי זכאי. כבר נתקלנו בבדיקות שבהן שכיר קיבל אלפי שקלים החזר מס (מה שנחשב “סיפור הצלחה”) בעוד שבדיקה מקצועית הייתה מזכה אותו בעשרות אלפי שקלים.

  • למי מיועדת בדיקת זכאות להחזרי מס?

    בדיקת זכאות להחזרי מס של משרד רואה חשבון רותם ליבנה היא שירות פרימיום שמיועד בעיקר לבעלי שכר גבוה, לפעילים בשוק ההון במספר בתי מסחר כולל ברוקר זר, במקרים של מס יסף, תשלום מבוסס מניות, אופציות לעובדים, לאנשים בעלי מצבים רפואיים מורכבים ועוד.

  • איך מחשבים את גובה החזרי המס?

    חישוב המס הוא שנתי, אבל תשלום המשכורת שלנו נעשה מדי חודש בחודשו, והנחת היסוד היא שמה שהיה הוא מה שיהיה.
    אם עובד מרוויח 15 אלף  שקל בחודש, הנחת היסוד היא שהוא ירוויח ככה גם בחודש אחרי. זאת אומרת שההכנסה החייבת השנתית היא 15 אלף שקל כפול 12 חודשים, כלומר 180 אלף שקל בשנה. ברגע שנקטע רצף העבודה, הנחת המוצא הזאת כבר לא מתקיימת, מה שאומר שייתכן שנגבה מכם יותר מדי מס ואתם זכאים להחזר.

  • איך מתבצעת בדיקת זכאות להחזרי מס?

    לאחר שיחה עם הלקוח ומילוי השאלון, אנחנו יודעים להנחות את הלקוח בדיוק איזה מסמכים נדרשים לצורך הבדיקה ומקסום ההחזר הפוטנציאלי. במטרה לעשות הכול פשוט מאוד ומהיר מאוד, אנחנו מקפידים על שירות אישי ומסור ומשתמשים במערכות חדישות, מהירות וקלות להפעלה. יחד עם זאת – חשוב להדגיש – אנחנו זקוקים לשיתוף הפעולה שלכם. ייתכן ובמהלך הבדיקה יתברר כי נדרש לקבל אישור כלשהו מהבנק או חברת הביטוח במקרה כזה אנו נכווין אתכם על מנת שנשיג בהקדם את האישור החסר.

  • האם לשכירים מגיעים החזרי מס?
    עקרונית, עובדים ששילמו מס הכנסה בסכומים הגבוהים מאלו שהיו אמורים לשלם עבור אותה שנת מס זכאים לקבל החזר מס, למשל במקרים שבהם פוטרו או הוצאו לחל"ת באמצע השנה.
  • מתי ניתן להגיש בקשה להחזרי מס?

    אפשר לבקש החזר מס לאחר תום שנת המס, ועד 6 שנים מתום שנת המס שעבורה מבוקש ההחזר.

  • מה חייבים לדעת על בדיקת החזרי מס לשכירים?

    מהרגע שמגישים דוח למס הכנסה, אין דרך חזרה. נתקלנו במקרים שבהם לא רק שהשכיר לא קיבל כסף, אלא גרוע מכך – מס הכנסה אף חייב את השכיר בתשלומים נוספים. וחשוב להבין – מהרגע שמגישים דו”ח למס הכנסה, אין דרך חזרה. לכן, כאשר אנחנו מטפלים בהחזרי מס אנו קודם כל מבצעים בדיקה, ואם מתברר מן הבדיקה שלנו שמדובר בהפסד לשכיר, אנחנו לא מגישים את הדו”ח למס הכנסה.

  • אלו מסמכים יש לצרף לבקשה להחזר מס לשכירים?

    לבקשה להחזר מס לשכירים יש לצרף מסמכים המוכיחים את הפרטים הרשומים בבקשת החזר, וביניהם: מסמכים המעידים על ההכנסות שלכם ממשכורת ועל ההפרשות במהלך שנת המס, אישורי מס על הכנסות נוספות (במידה והיו) ומסמכים המוכיחים את הזכאות שלכם להטבות המס.

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות