התקשרו 072-236-4648

אמזון ומס הכנסה: כל מה שחשוב לדעת

ענקית המסחר והמכירות אמזון נכנסה סוף סוף לישראל ועושה המון באזז. מצטרפים רבים כבר סוחרים, מוכרים ומרוויחים, אבל שוכחים שגם אם סוחרים בפלטפורמת מכירות דיגיטלית – עדיין מדובר בעסק לכל דבר ועניין, המחייב על פי חוק בתשלום מס הכנסה.

היקף המסחר באינטרנט בכלל ובאמזון בפרט עולה משנה לשנה בקצב מדהים. עסקאות אלו, כמו גם גובה הסכומים וההכנסות, חייב את רשויות המס בעולם כולו להתייחס לנושא בכובד ראש ולחוקק חוקי מס רלוונטיים. ועכשיו, כשכולם רוצים להשתתף בחגיגה, הגיע הזמן לעשות קצת סדר בדברים.

אמזון ומס הכנסה: מיסוי פרסונלי מול מיסוי טריטוריאלי

ישראל, כמו מדינות רבות אחרות בעולם, מטילה על תושביה שיטת מס פרסונלית – זאת בניגוד לתושבי חוץ המתגוררים בה שעליהם חלה שיטת מס טריטוריאלית. מה ההבדל בין שיטות המיסוי השונות?

לפי שיטת המיסוי הפרסונלית עליכם לשלם מס על כל הכנסה, בין אם הופקה בארץ או בחו"ל. לפיכך, מחויבים תושבי ישראל לשלם מס על כל הכנסה שהיא מכל מקום בעולם. במילים אחרות, כל אזרח ישראלי המוכר מוצרים (טובין) באינטרנט, חייב לדווח על הכנסותיו לרשויות המס ולשלם עליהן מס הכנסה.

בשיטת המיסוי הטריטוריאלית, אתם משלמים מס לפי ארץ המוצא בה נוצרה ההכנסה. כלומר, כל מדינה גובה מס על ההכנסות שנוצרו בה – ללא קשר למדינה בה אתם רשומים כאזרחים.

שימו לב: חובת הדיווח והתשלום חלה על כל אחד ואחת, בין אם מדובר בעסקה אחת בודדת, או בנפח של עסקאות רבות. כמו כן, חובת הדיווח והתשלום חלה על כל סוג של אמצעי תשלום – החל מכרטיסי אשראי, דרך העברה בנקאית, ועד לתשלום באמצעות המחאה או מטבע דיגיטלי – ועל כל לקוח, תושב ישראל או תושב חו"ל, שקנה מכם סחורה.

מהצד השני של המטבע, יש לכם הזכות לנכות מההכנסה את ההוצאות שהוצאתם לשם ביצוע העסקה. מדובר כמובן על הוצאות מוכרות דוגמת רכישת סחורה, עלויות שילוח (ייצוא וייבוא), המרות מטבע, תוכנות עזר, אנשי מכירות ועוד.

סוחרים באמזון: כך תימנעו ממס כפול

אם אתם תושבי חוץ הסוחרים בישראל או בעלי חברות זרות המחזיקים סניפי מכירות בארץ, תהיו מחויבים לשלם מס כפול – גם על הכנסותיכם מהארץ, וגם במדינה בה אתם רשומים. מסיבה זו חתומה ישראל על אמנה למניעת כפל מס לפי ארגון ה-OECD. לפי אמנה זו, על הכנסותיה של חברה זרה שהופקו בישראל, יחול מס רק מטעם המדינה הזרה בה היא רשומה – אלא אם יש לאותה חברה פעילות קבועה.

לצורך הדוגמה: אתם בעלים של חברה זרה המפעילים אתרי מסחר אלקטרוני או סוחרים באמזון. אם השרתים שלכם ממוקמים בישראל, מיקומם ייחשב כמוסד קבע ולכן תחויבו לשלם מס על הכנסותיכם בישראל.
במסגרת זו, חשוב להדגיש כי ארגון ה-OECD מגדיר "מוסד קבע" בהתאם למיקום השרתים ולא לפי מיקום האתר. מסיבה זו, אם האתר שלכם מאפשר רכישות של תושבי חוץ, תהיו פטורים מתשלום מס באותן מדינות.

חוקי המס החלים על אמזון – בקצרה:

  • הפעלת חנות באמזון ישראל נחשבת כעסק לכל דבר ועניין.
  • חוקי המס בישראל קובעים כי כל תושב ישראלי חייב לשלם מס הכנסה על הכנסותיו – בין אם התקבלו בארץ או בחו"ל – החל מהשקל הראשון, וגם אם מדובר בעסקה חד פעמית.
  • מכירה של מוצרים באמזון ישראל לתושבי הארץ או לתושבי חו"ל מחייבת דיווח לרשויות המס – וכן תשלום מס הכנסה.
  • חובת הדיווח חלה על כל תשלום שהועבר דרך כל אמצעי תשלום – כרטיס אשראי, צ'ק, אפליקציה או מטבע דיגיטלי.
  • רשומים בישראל כחברה העוסקת במסחר אלקטרוני? תחויבו לשלם בישראל מס הכנסה.

מחפשים רואה חשבון שמתמחה במסחר אלקטרוני ומדבר במונחים שלך? צרו קשר.

מחפשים מדריך שיעשה לכם סדר בדרופשיפינג ומס הכנסה? הורידו מכאן.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואין לראות בו כחליף לייעוץ מקצועי.

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות