התקשרו 072-236-4648

סגירת תיק עוסק פטור

סגירת תיק עוסק פטור היא תהליך חשוב שיש לבצע בצורה מסודרת, כיוון שזוהי למעשה הדרך שלכם לעדכן את רשויות המס שהעסק שלכם נסגר. במידה ולא תעשו זאת, הרשויות ימשיכו לצפות לדיווחים שוטפים, כאשר אי דיווח – גם אם אין פעילות – יגרור קנס וקביעה.

יצא לנו להיתקל לא פעם בעוסקים פטורים שהחליטו לסיים את הפעילות, אך לא עשו זאת בצורה מסודרת מול הרשויות. אז הם מצאו את עצמם מתמודדים עם קנסות וקביעות, בלי שהם בכלל מבינים מה רוצים מהם, כי מבחינתם הם סגרו או הפסיקו את הפעילות.

אז איך סוגרים תיק עוסק פטור?

כזכור, כאשר התחלתם לפעול כעוסק פטור, פתחתם תיקים בשלוש רשויות מס: מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה. כעת, עליכם לפנות לאותן שלוש רשויות בדיוק, ולעדכן אותן בסגירת התיק. לכל רשות יש להגיש את הטפסים הרלוונטיים ולקבל אישור על הסגירה. כדאי להתחיל בתהליך כמה שיותר מהרגע שבו החלטתם לסגור את העסק, כיוון שמהרגע שיצאתם לדרך ועד שהעסק נסגר בפועל יכולים לחלוף מספר שבועות ואף חודשים.

סגירת עוסק פטור במע"מ

כפי שהתחלתם בפתיחת תיק עוסק פטור, זו גם הנקודה הראשונה שאליה תפנו לסגירת העוסק הפטור. עליכם למסור הודעה מיידית למשרד המע"מ האזורי, ולמלא טופס הודעה על סגירת עסק. במסגרת הטופס תתבקשו לפרט את הנכסים, הציוד והמלאי השייכים לעסק שטרם נמכרו, כולל ערכם הכספי. ניתן לגשת לסניף פיזית ולמסור את הטפסים הרלוונטיים, או לעשות זאת באמצעות פקס ו/או דואר.
זכרו: על פי החוק, עליכם לשמור את מסמכי הנהלת החשבונות של העסק במשך 7 שנים.

סגירת עוסק פטור במס הכנסה

למס הכנסה יש לדווח עד 90 ימים מהפסקת פעילות העסק. במסגרת זאת, תמלאו טופס בקשה לסגירת עסק, תתבקשו להגיש דו"ח שנתי עבור שנת המס בה הייתם עצמאים (גם במקרה שבו העסק היה פעיל רק מספר חודשים). אם העסקתם עובדים, תצטרכו לבקש גם לסגור את תיק הניכויים. כל עוד לא יוגש הדוח לשנה שבה הייתם עצמאיים, לא תוכלו לסגור את התיק.
לדוגמה: אם היה לך תיק פתוח בינואר-פברואר 2021, דו"ח 2021 יוגש רק במהלך 2022. כאמור, כל עוד לא יוגש הדוח, לא תוכל לסגור. זה עקב אכילס של הרבה עוסקים פטורים, שסגרו את התיקים במע"מ ובביטוח לאומי, ובמס הכנסה התיק נשאר פתוח – אז שימו לב.

סגירת תיק עוסק פטור בביטוח לאומי

יש לפנות לביטוח לאומי בכתב, ולהודיע על סגירת העסק. יש לצרף אישורים שונים על סגירת העסק, כגון אישורי סגירת התיקים במס הכנסה או במע"מ. שימו לב: חשוב למלא את הטופס מיד עם סיום העבודה כעצמאי, כדי שביטוח לאומי יפסיק לחייב אתכם בתשלום דמי הביטוח.

סגירת תיק עוסק פטור – אצל רואה חשבון או לבד?

סגירת תיק עוסק פטור היא פעולה שאתם בהחלט יכולים לבצע בעצמכם. אך אם אתם מעדיפים לחסוך לעצמכם את הבירורקטיה וההתעסקות עם רשויות המס, כדאי לכם להיעזר ברואה חשבון שיעשה זאת עבורכם.
חשוב לדעת: גם אם אתם עושים את זה לבד, וגם אם אצל רואה חשבון, תוודאו שיש לכם אסמכתאות לסגירת התיק, כי במקרה של תקלה והתיק לא נסגר פתאום מקבלים הודעות הביתה. אם אחרי שקיבלת את הפעילת העסקית קיבלת הודעות תשלום, זהנ אומר שאחד התיקים לא נסגר כנדרש, ויש לטפל בכך.

משרדנו מתמחה בסגירת תיקים ברשויות המס, של עוסקים פטורים, מורשים ואחרים. נשמח לעזור לכם לסגור את התיקים ברשויות המס בצורה מהירה ויעילה, בלי להשאיר קצוות פתוחים. אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטופס, ונחזור אליכם בהקדם.

המידע בכתבה זו הוא כללי בלבד, ואינו מחליף ייעוץ אישי

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות