התקשרו 072-236-4648

האם אפשר להיות עוסק פטור ושכיר?

עובדים כשכירים ומתכננים לפתוח במקביל עסק קטן שההכנסות בו לא צפויות להיות גבוהות (לפחות בהתחלה)? ודאי שאלתם את עצמכם האם אפשר להיות עוסק פטור ושכיר בו זמנית? והתשובה היא – כן. זה בהחלט אפשרי. למעשה, יש לא מעט עוסקים פטורים שבמקביל עובדים כשכירים. עם זאת, צריך לשים לב למספר דברים חשובים על מנת שתעמדו בתקנות, וכמובן – שלא תפסידו כסף.

ראשית יש לשים לב, כי ההכנסות שלכם לא צפויות לעלות על תקרת ההכנסות הקבועה בחוק לעוסק פטור. נכון לשנת 2021, תקרה זו עומדת על רף של 99,893 אלף שקל בשנה. במידה ואתם צופים שההכנסות שלכם יהיו גבוהות יותר מסכום זה, מעמד עוסק פטור לא יתאים לכם, ועליכם להירשם כעוסק מורשה.

שנית, יש לשים לב כי אתם יכולים להירשם כעוסקים פטורים. כידוע, יש מספר עיסוקים שאותם מחייב המחוקק להירשם כעוסקים מורשים, כגון רופאים, אדריכלים, סוכני ביטוח ועורכי דין. אם אתם נמנים עם אחד מאלה, לא תוכלו להירשם כעוסק פטור.

להיות עוסק פטור ושכיר בדרך הנכונה

אז אחרי שווידאתם שאתם עומדים בתנאים להיות עוסק פטור, עליכם לפתוח תיקים ברשויות המס, כמו כל עוסק אחר בישראל. כמו כל עוסק פטור, תצטרכו לעמוד במספר חובות:

  • דיווח ותשלום מס הכנסה באופן שוטף- בהתאם לדרישת מקדמות.
  • הגשת דוח שנתי למס הכנסה.
  • הגשת הצהרת הון– מותנה בדרישה של מס הכנסה.
  • הוראות ניהול ספרים: הפקת קבלה בגין כל תקבול וכן ניהול ספר תיעוד חוץ (ספר תקבולים ותשלומים).
  • לעניין ביטוח לאומי גם עוסק פטור נדרש להסדיר את מעמדו ולשלם מקדמות.בנוסף, יש עוד מספר נקודות חשובות לשים אליהן לב:1. מעמד בביטוח הלאומי – ישנה אפשרות להירשם בביטוח הלאומי במעמד מיוחד, שנקרא עצמאי שאינו להגדרה. הגדרה זו עשויה לחסוך לעובד אלפי שקלים בשנה, אך יחד עם זאת היא לא מומלצת לכולם. למעשה, יש מקרים מסוימים שעדיף להימנע ממנה. לכן, בעניין זה כדאי להתייעץ עם רואה חשבון לפני הרישום בביטוח הלאומי, ולהבין את כל ההשלכות.2. גובה תשלום המקדמות – גם כאן, כדאי להתייעץ עם רואה חשבון, במיוחד אם כשכיר אתם נהנים ממשכורת גבוהה וזאת על מנת שלא תפסידו כסף.משרדנו מתמחה בליווי עוסקים פטורים מתחילת דרכם, ומהווה עבורם בית חם וכתובת מקצועית להתייעצות ולשאלות שוטפות. אנו מעודדים עוסקים פטורים להתנהל לבד ברמה השוטפת, ומעניקים להם את כל הכלים כדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר

    אם אתם רוצים ללמוד כיצד להתנהל לבד כעוסקים פטורים, אנו מזמינים אתכם לקורס עוסק פטור – קורס דיגיטלי מקיף ומקצועי בו תלמדו את כל מה שצריך לדעת על התנהלות נכונה וחיסכון כספי.
    אם אתם רוצים לפנות אלינו, אתם מוזמנים לשלוח הודעה בטופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות