התקשרו 072-236-4648

האם עוסק פטור צריך רואה חשבון?

האם עוסק פטור צריך רואה חשבון? על הנייר, התשובה הרשמית, היא לא. עוסק פטור לא מחויב להיעזר ברואה חשבון. אבל בחיים אין שחור ולבן, והתשובה היא קצת יותר מורכבת מזה. אז כדי לענות על השאלה הזאת בצורה הכי טובה, צריך להבין קודם כל מה הם חובות העוסק הפטור.

עוסק פטור היא הגדרה לצורכי מע"מ בלבד. כלומר, לעוסק פטור יש פטור ממע"מ, אבל מבחינת מס הכנסה וביטוח לאומי הוא מחויב באותן חובות של כל עצמאי.

  • דיווח ותשלום מס הכנסה באופן שוטף – בהתאם לדרישת מקדמות.
  • הגשת דוח שנתי למס הכנסה.
  • הגשת הצהרת הון – מותנה בדרישה של מס הכנסה.
  • הוראות ניהול ספרים: הפקת קבלה בגין כל תקבול וכן ניהול ספר תיעוד חוץ (ספר תקבולים ותשלומים).אז עקרונית, עוסק פטור יכול לפתוח תיקים לבדו ברשויות המס, וברמה היומיומית הוא יכול להתנהל לבדו, ואינו צריך ליווי של רואה חשבון. עוסק פטור גם יכול להגיש לבדו את הדו"ח השנתי. אבל, זה שהוא יכול, לא אומר שזה מה גם שמומלץ.יש מספר צמתים בחיי העוסק הפטור, שבהם מומלץ לו להיעזר באיש מקצוע. למשל: דו"ח שנתי.הגשת דו"ח שנתי היא עניין מורכב, שדורש ידע והבנה מעמיקים. לא פעם קורה, שעוסקים פטורים שמכינים לבד את הדו"ח לא מודעים לחלק מהזכויות שלהם, ועקב כך משלמים יותר מדי מס, דבר שרואה חשבון היה יכול לחסוך להם. גם הצהרת הון, כאשר נדרשת, היא משימה שעדיף בהחלט לבצע בליווי של רואה חשבון, שיידע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר עבור העוסק.נקודה נוספת שבה כדאי להתייעץ עם רואה חשבון היא כאשר יש לכם הכנסה כשכירים וכעוסקים פטורים במקביל. במקרה כזה, במיוחד אם יש לכם הכנסה גבוהה כשכירים, כדאי להתייעץ עם רואה חשבון מראש, לפני קביעת גובה המקדמות, דבר שעשוי לחסוך לכם כסף.

    ולכן, כאשר שואלים אותנו האם עוסק פטור צריך רואה חשבון, התשובה שלנו תהיה: הוא לא חייב, אבל כדאי לו להיעזר ברואה חשבון בצמתים החשובים כמו הגשת דו"ח שנתי.
    משרדנו מתמחה בליווי עוסקים פטורים מתחילת דרכם, ומהווה עבורם בית חם וכתובת מקצועית להתייעצות ולשאלות שוטפות. אנו מעודדים עוסקים פטורים להתנהל לבד ברמה השוטפת, ומעניקים להם את כל הכלים כדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר

    אם אתם רוצים ללמוד כיצד להתנהל לבד כעוסקים פטורים, אנו מזמינים אתכם לקורס עוסק פטור – קורס דיגיטלי מקיף ומקצועי בו תלמדו את כל מה שצריך לדעת על התנהלות נכונה וחיסכון כספי.

    אם אתם רוצים לפנות אלינו, אתם מוזמנים לשלוח הודעה בטופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות