התקשרו 072-236-4648

לא דיווחתם על הכנסות מהאינטרנט? אנחנו יכולים לשחזר רטרואקטיבית

סוחרים אונליין? מציעים שירותים בפייבר? או אולי יש לכם הכנסות מערוץ יוטיוב ועדיין לא דיווחתם לרשויות המס? שימו לב – ייתכן שאתם זקוקים לשחזור פעילות חשבונאית. מה זה אומר? בואו נתחיל מהתחלה.

אנשים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולמות האונליין כמו מסחר באמזון, שיווק שותפים או דרופשיפינג, לא תמיד ממהרים לפתוח תיקים ברשויות המס.  לעתים זה כיוון שהם סבורים בטעות, כי עליהם לדווח למס הכנסה רק כאשר הם מתחילים להרוויח, בעוד שבפועל יש להתחיל לדווח מרגע שמתקבלת ההכנסה הראשונה, ולא הרווח.

סיבה נפוצה אחרת לחוסר דיווח היא שסוחרים מתחילים רוצים לראות קודם "מה קורה עם העסק". כלומר, הם לא תמיד בטוחים לגבי היתכנות העסק, כמה הכנסות יהיו לו וכמה זמן הוא יחזיק מעמד.

יש גם כאלה שמקבלים מידע לא נכון מהרשת, עם כל מדי טענות שגויות. למשל, שכל עוד לא משכת את הכסף מפייפאל, אתה לא חייב לדווח עליו – וזה ממש לא נכון.  העובדות הן כי יש לדווח לרשויות החל מהשקל הראשון שנכנס, ללא שום קשר אם יש רווח, או איפה נמצא הכסף.

בשורה התחתונה, זה לא משנה בכלל מהי הסיבה שבגללה לא דיווחת. מה שחשוב יותר זה התוצאה של התנהלות זו. והתוצאה היא, שגם סכומים קטנים מצטברים. עשרות שקלים פה, מאות שקלים שם, בסופו של דבר יכולים להצטבר לסכומים משמעותיים.

הדבר בולט מאד בקרב סוחרים. סוחרים שהתמהמהו עם פתיחת התיקים, מכל סיבה שהיא, עלולים למצוא את עצמם די מהר במצב שבו הם מגלגלים מחזורים גבוהים של מאות ואף אלפי דולרים "מתחת לרדאר" של מס הכנסה, ללא כל דיווח.

מצב כזה מעמיד את הסוחר בחשיפה מסוכנת. אם מס הכנסה "יגיע" לאותו סוחר בכוחות עצמו, הוא ימצא את עצמו בתסבוכת רצינית, שתצריך – בנוסף לרואה חשבון – גם מעורבות של עורך דין. בנוסף לכך, אחת הסנקציות שמס הכנסה משתמש בהן היא להחשיב את מחזור ההכנסות כרווח ועליו להשית את המס. ההשלכות עלולות להיות קריטיות, וכרוכות בהפסד כספי רציני, במיוחד למי שעוסק בתחום כמו דרופשיפינג, ששם המחזור גבוה מאד.

אז מה עושים? שחזור פעילות רטרואקטיבית

כאמור, אנו מדגישים שזהו מצב שעדיף להימנע ממנו, והדרך הטובה ביותר למנוע אותו היא פשוט לפנות באופן עצמאי לרשויות המס, לפתוח תיקים ולהסדיר את כל נושא המיסוי אחת ולתמיד בצורה מאורגנת, כמו בכל עסק אחר. בדיוק כאן נכנס לתמונה נושא שחזור הפעילות.

אם הסוחר צריך לדווח על הכנסה שנה או יותר אחורה, עליו לשחזר את כל הפעילות, כולל הוצאות, קבלות, הכנסות, עמלות ועוד שלל פרטים ונתונים אשר רק הצגתם באופן מלא תיתן תמונת מצב מדויקת של הפעילות.

אנחנו במשרד רואה חשבון רותם ליבנה יודעים לפתוח תיקים רטרואקטיבית, ולשחזר את כל הרישום החשבונאי הנדרש לטובת הנהלת חשבונות בעסק ולהגשת דו"ח שנתי. אנחנו יודעים לייצר את הדוחות הנכונים מתוך הפלטפורמות הפיננסיות השונות כמו פייפאל, פיוניר וסטריפ, ויודעים להנחות אותך איזה דוחות אתה צריך מתוך איזה פלטפורמות, וכל זה כדי לייצר את הנהלת החשבונות אצלך בעסק.

זוהי עבודת נמלים, שצריכה להיעשות ביסודיות וקפדנות מתוך הבנה מעמיקה של עולם המסחר האלקטרוני על כל הניואנסים והמורכבות שלו.

זקוקים לשחזור פעילות רטרואקטיבי? אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר.

המידע בכתבה זו הינו אינפורמטיבי בלבד ואינו מחליף ייעוץ מקצועי.

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות