התקשרו 072-236-4648

כוכבי יוטיוב או טיקטוק? אל תסתבכו עם מס הכנסה

בשנים האחרונות התחילו יותר ויותר כוכבי רשת לייצר הכנסות מפעילותם ברשתות החברתיות. לא מדובר רק בכוכבי טלוויזיה וסלבס, אלא באנשים "רגילים" מתחומים שונים, שהצליחו לצבור לעצמם קהל עוקבים נאמן של כמה עשרות אלפי אנשים.

אל העוקבים האלה רוצים להגיע המפרסמים, שמעוניינים תמיד בקהל צעיר וממוקד. כתוצאה כך, התחילו להיווצר כל מיני שיתופי פעולה מסחריים בין גורמים מסחריים לבין כוכבי הרשת, במטרה לפרסם מוצר או שירות.

חלק מההסכמים האלה הם פשוטים, כגון תשלום תמורת חשיפה. המפרסם משלם לכוכב הרשת כדי ללבוש חולצה ממותג מסוים, להכין שייק בבלנדר מסוים או אפילו "רק" לתייג את המותג או להזכיר אותו בפוסט.

לפעמים התמורה יכולה להיות במוצרים או שירותים. למשל, יוטיוברית בתחום האיפור שמקבלת מחברת הקוסמטיקה מוצרים בשווי של אלפי שקלים, כדי להשתמש בהם בסרטוניה.
ויש גם מודלים אחרים, קצת יותר מורכבים, כגון חלוקה ברווחים מפרסומות (מודל "רבניו שר"). במודל זה משתמשת יוטיוב, אשר מעבירה לכוכביה הגדולים אחוזים מההכנסות שהיא מייצרת מפרסומות. 

חשוב לדעת, שככל שהמגמה הזאת של תשלום למשפיענים מתרחבת, כך הולכת וגדלה גם תשומת הלב שמס הכנסה מקדיש לנושא. ייתכן שכוכבי רשת רבים אינם יודעים, או סבורים שהכללים שונים בעולם האונליין, אך מבחינת מס הכנסה בישראל, כל הכנסה חייבת בדיווח.

חשוב לשים לב: כל הכנסה – לא כל רווח. זאת אומרת, שגם אם בסופו של שיתוף הפעולה כוכב הרשת הפסיד כסף, הוא עדיין חייב לדווח על הכנסות.

לדוגמה: אם יוטיוברית מצליחה בתחום האיפור קיבלה מוצרי איפור בשווי של 500 שקל, אבל הפקת הסרטון עלתה לה 1,000 שקל כך שהשורה התחתונה שלה היא הפסד של 500 שקל, היא עדיין חייבת בדיווח למס הכנסה על הכנסות בסך 500 שקל.

אז מה עושים?

ראשית, מבינים ומפנימים את העובדה שכל הכנסה חייבת בדיווח.

שנית, מבינים שאנחנו חיים בתקופה שבה מס הכנסה מגלה עניין מיוחד בהעלמות מס של כוכבי רשת, ויוצא בפעילות יזומה כדי למצוא את אותם חשבונות גדולים שבעליהם לא מדווחים על הכנסות. כיוון שמדובר בחשבונות מוכרים ובולטים, לא מדובר במשימה מסובכת במיוחד.

בסוף שנת 2019, למשל, פורסם בתוכנית של גיא פינס כי "רשות המיסים ערכה חקירה שבה עברה על חשבונות היוטיוב של הכוכבים הגדולים, על מנת לברר מי מהם לא שילם מס על ההכנסות מצפיות בסרטונים".

שלישית, מומלץ מאד ליצור קשר עם רואה חשבון המתמחה בעולם הדיגיטל, כמו משרד רואה חשבון רותם ליבנה.

היתרונות שמשרדנו מציע הם משמעותיים:

1. אין כל התעסקות עם רשויות המס, המשרד מטפל בכל הניירת.
2. התשלום עבור פתיחת התיקים הוא חד פעמי וקבוע מראש.
3. ניתן לדווח על הוצאות רלוונטיות לעסק.
4. אנו מוציאים אישור ניהול ספרים וניכוי מס במקור.
5. אנו נותנים הדרכה צמודה כיצד להתנהל ברמה החודשית.
6. כל העבודה מתבצעת תוך שקיפות מלאה ובצורה מסודרת ומקצועית.

לפגישת היכרות וייעוץ ראשוני צרו עימנו קשר עוד היום. 

המידע במאמר זה אינפורמטיבי בלבד, ואין לראות בו כתחליף לייעוץ מקצועי.

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות