התקשרו 072-236-4648

החזרי מס קורונה לשכירים בשנת 2020

משבר הקורונה הפך את שנת 2020 לשנה יוצאת דופן מכל הבחינות, והיא עומדת להיות שונה גם מבחינה מיסויית. שנת 2020 תהיה שונה מכל מה שהכרנו בעבר, וזאת משתי סיבות עיקריות:

  1. חל"ת, פיטורים ושינויים במקומות העבודה. הסיבות העיקריות שבגינן אנשים זכאים להחזרי מס הן חל"ת, אבטלה ושינויים במקום העבודה. מה שקרה בקורונה זה שכל זה התקיים, באותה שנה. אנשים שבתחילת השנה עבדו, לאחר מכן יצאו לחל"ת ובהמשך השנה אף פוטרו ואז קיבלו דמי אבטלה. במקרים אחרים, אנשים החליפו מספר עבודות במהלך השנה.אמנם, אלה דברים רגילים בשוק העבודה שאנחנו רואים בכל שנה, אולם השנה מדובר בתופעה הרבה יותר נרחבת ונפוצה, ויש הרבה יותר שינויים במקומות עבודה. אז מה המשמעות מבחינת החזרי מס לשכירים?ראשית צריך להבין שחישוב המס הוא שנתי, אבל תשלום המשכורת שלנו נעשה מדי חודש בחודשו, והנחת היסוד היא שמה שהיה הוא מה שיהיה. אם עובד מרוויח 15 אלף  שקל בחודש, הנחת היסוד היא שהוא ירוויח ככה גם בחודש אחרי. זאת אומרת שההכנסה החייבת השנתית היא 15 אלף שקל כפול 12 חודשים, כלומר 180 אלף שקל בשנה. ברגע שנקטע רצף העבודה, הנחת המוצא הזאת כבר לא מתקיימת, מה שאומר שייתכן שנגבה מכם יותר מדי מס ואתם זכאים להחזר.

    2. הוצאות עבודה מהבית. תופעה משמעותית נוספת שראינו בשנת 2020 היא ששכירים רבים נאלצו לעבוד מהבית – ולא מבחירה. נושא העבודה מהבית לא מבחירה הוא שינוי מהותי שקרה השנה. עד הקורונה אנשים עבדו לפעמים מהבית, כבחירה שלהם. אבל בקורונה הנסיבות היו שונות, כי למעשה על פי חוק לא ניתן היה להגיע לעבודה, והעובדים חויבו להמשיך לעבוד מהבית. המשמעות כאן מבחינת החזר הוצאות היא קריטית.
    אנחנו מצפים ממס הכנסה להגיש נייר עמדה רשמי בנושא. נכון להיום זה טרם קרה, אבל אין ספק שלפי כללי המס הקיימים, ולמיטב הבנתנו, השנה בעצם יוכרו הוצאות על עבודה מהבית גם לשכירים, בדיוק כמו לעצמאיים. זהו שינוי מהותי, כיוון שבשגרה, לשכירים אין כמעט שום הכרה בהוצאות, למעט מספר מקרים בודדים כמו מנוי למגזין מקצועי.

הוצאות עבודה מהבית לשכירים

הוצאות עבודה מהבית לשכירים בשנת הקורונה, כאמור, צפויות להיות כמו לעצמאיים. הנה כמה דוגמאות להוצאות שניתן לדרוש:
1. תקשורת – ספק אינטרנט, טלפון סלולרי (אם הוא לא דרך מקום העבודה).
2. כיבוד – קפה, שתייה קלה, עוגיות, פירות וירקות.
3. הוצאות שוטפות – אם יש לכם בבית חדר שממנו עבדתם, אתם בהחלט יכולים לבקש הכרה בחלק היחסי מהוצאות הבית השוטפות כגון ארנונה, מים, חשמל, אחזקה וכל הוצאה נוספת שכרוכה בעבודה מהבית.

כמה עולה בדיקת החזרי מס לשכירים?

ראשית חשוב להבין, שכדי לבדוק כמה כסף בדיוק מגיע לכם, דרושה בדיקה יסודית ומעמיקה ביותר מול רשויות המס, הביטוח הלאומי והבנקים. בדיקה כזו יכולה להיעשות אך ורק על-ידי מומחה מס, ולכן היא עולה כסף.
אמנם, עקרונית ניתן לבצע את התהליך לבד, אך מהניסיון שלנו אנחנו יודעים שלעתים קרובות העובד לא יודע מה לענות בשאלון ולא מבין בכלל למה הוא אולי זכאי. כבר נתקלנו בבדיקות שבהן שכיר קיבל אלפי שקלים החזר מס (מה שנחשב “סיפור הצלחה”) בעוד שבדיקה מקצועית הייתה מזכה אותו בעשרות אלפי שקלים.

היו גם מקרים שבהם לא רק שהשכיר לא קיבל כסף, אלא גרוע מכך – מס הכנסה אף חייב את השכיר בתשלומים נוספים. וחשוב להבין – מהרגע שמגישים דו"ח למס הכנסה, אין דרך חזרה. לכן, כאשר אנחנו מטפלים בהחזרי מס  אנו קודם כל מבצעים בדיקה, ואם מתברר מן הבדיקה שלנו שמדובר בהפסד לשכיר, אנחנו לא מגישים את הדו”ח למס הכנסה.

אנו גובים על פתיחת תיק 600 שקלים כולל מע”מ, ובמידה ויש החזר אנו גובים עמלה של 20% בתוספת מע”מ. כאמור – רק במידה ויש החזר. שכר הטרחה משולם רק לאחר קבלת ההחזר, ישירות בחשבונך.

לסיכום:

תמורת 600 שקלים תקבלו בדיקה יסודית, מקיפה ומקצועית, שמבטיחה החזר מס מקסימלי ולא פחות חשוב מכך – מונעת תקלות לא רצויות שבהן מס הכנסה דורש מכם תשלום, במקום שיזכה אתכם בתשלום.

רוצים לברר אם מגיעים לכם החזרי מס? צרו עימנו קשר בטופס.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ולא נועד להחליף ייעוץ אישי

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות