התקשרו 072-236-4648

אפיליאייט מרקטינג (Affiliate Marketing) ומס הכנסה

אפיליאייט מרקטינג/Affiliate Marketing (שיווק שותפים בעברית) הוא מודל מכירה אונליין, המבוסס על עמלות: אתם עוזרים לבעל עסק למכור מוצר, ועל כל מכירה שבוצעה בעזרתכם אתם מקבלים עמלה.

המוצר הזה יכול להיות פיזי, והוא יכול להיות דיגיטלי (קורס דיגיטלי, שירות אחסון וכו'). עזרת למכור? קיבלת עמלה.

כל הפעילות הזאת מתרחשת אונליין, כאשר כל משווק (אפיליאייט) מקבל קישור ייחודי המזהה אותו, ובאמצעותו בעל העסק יודע לזהות את מקור המכירה.

המודל הזה מאפשר למעשה לכל אדם לייצר הכנסות אונליין מביתו. וכאשר יש הכנסות – כמובן שמבחינת רשויות המס יש חובת דיווח.

אפיליאייט מרקטינג – מתי צריך להתחיל לדווח?

אנשים רבים טועים לחשוב, כי הם נדרשים לדווח רק מהרגע שבו הם מתחילים להרוויח. יש גם כאלה שסבורים שכל עוד מדובר בסכומים קטנים, אין צורך לדווח למס הכנסה.

בפועל, על מקצועות שמקורם בעבודה מהבית כגון שיווק שותפים, דרופשיפינג או מקצועות אונליין אחרים, חלה חובת דיווח כבר מהשקל הראשון שהכנסתם, ולא משנה אם זה הכנסה עיקרית או הכנסה צדדית ואתם עובדים גם כשכירים.

חשוב מאוד להפריד בין החובה לשלם מס, לבין החובה לדווח לרשויות המס על ההכנסות שצברתם. יש לכם פעילות עסקית? עליכם לדווח עליה כחוק לפי כל הכללים הרלוונטיים לאותה פעילות. מקצועות אלה אינם שונים ממקצועות אחרים שאתם מכירים אשר מחויבים בדיווח. אין תקופת ניסיון, ואין זמן חסד.

תחום אפיליאייט מרקטינג כולל סוגיות מורכבות בנושא ההכרה בהכנסה, והטיפול בו חייב להיעשות על ידי רואה חשבון, שמתמחה בתחום. אחת הסוגיות הללו היא נושא ה-Threshold.

עמלות אפיליאייט מרקטינג

כאשר מתחילים להרוויח עמלות, לעתים מדובר בסכומים קטנים, שמצטברים לאט לאט. לכל חברה יש את רף המינימום שלה למשיכת הכסף. כלומר, החברה לא תעביר למשווק סכומים קטנטנים של $5 דולר, אלא תחכה שהכסף יצטבר לסכום מינימלי, למשל של $100. כאשר הכסף נמצא בהמתנה, זה נקרא "טראש הולד". יש משווקים (אפיליאייטים) רבים שצוברים כסף בחשבונות אלה, אבל לא מושכים אותם. ואז נשאלת השאלה – האם בשלב כבר מדובר בהכנסה חייבת? האם יש להוציא חשבונית?
משרד רואה חשבון רותם ליבנה מתמחה בסוגיות אלה ואחרות, הקשורות לעולם האפיליאייט מרקטינג והמסחר האלקטרוני בכלל.

יש לכם שאלה? צרו עימנו קשר באמצעות הטופס, או פשוט התקשרו אלינו 072-236-4648

המידע במאמר זה אינפורמטיבי בלבד, ואין לראות בו כתחליף לייעוץ מקצועי.

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות