התקשרו 072-236-4648

אונלי פאנס, טוויטר ומס הכנסה

בעידן של היום ישנן דרכים רבות להרוויח כסף באינטרנט. כוכבי רשת בעלי חשבונות פופולריים ברשתות חברתיות כמו טיקטוק, יוטיוב ואינסטגרם, יכולים להרוויח לא מעט כסף מפרסום, חסויות ומתנות.

אך לצד הפוטנציאל והכסף הרב שכבר מתגלגל בערוצים הללו, ברוב המקרים עדיין מדובר בערוץ הכנסות עקיף. כוכבי הרשת מקבלים את התשלום מהמפרסמים או במסגרת חלוקת רווחים של הפלטפורמה עצמה, ולא ישירות מקהל העוקבים שלהם.

אך המציאות הזאת משתנה בימים אלה ממש. את הדרך פרצה פלטפורמת אונלי פאנס (OnlyFans), אשר מאפשרת למשפיענים להרוויח כסף באופן ישיר מהעוקבים שלהם, באמצעות גביית דמי מנוי חודשיים.

גובה דמי המנוי נקבע על ידי משפיעני הרשת עצמם, והוא יכול לנוע בין דולרים בודדים לבין כמה עשרות ואף מאות דולרים לחודש. על פי הערכות, העלות הממוצעת למנוי עומדת על 20-30 דולר לחודש. פרט לדמי המנוי, מאפשרת הפלטפורמה למשתמשים לשלוח לכוכבים האהובים עליהם גם טיפים תמורת מחוות שונות, כגון שיחה פרטית בצ'ט או אזכור שמו של המשתמש בסרטונים. עבור השימוש בפלטפורמה, אונלי פאנס גובה מכוכבי הרשת 20% עמלה.

המשמעות היא עידן חדש לגמרי ביחסים בין כוכבי הרשת לבין העוקבים שלהם, וביכולת של אותם כוכבים להיות עצמאיים לגמרי בכל הנוגע להכנסות שלהם, התמחור, התמורה ותפעול החשבון. הם לא חייבים דין וחשבון למפרסמים, ולא תלויים בפלטפורמה או בקמפיינים חיצוניים.

נכון להיום, אונלי פאנס משמשת בעיקר כוכבי וכוכבות רשת, אשר מעלים אליה תמונות וסרטוני עירום, ומוכרים אותם למנויים משלמים. בין המשתמשים הפופולריים ביותר ניתן למצוא את הזמרת קארדי בי וכוכבת דיסני לשעבר בלה ת'ורן, שהרוויחה באמצעות אונלי פאנס 2 מיליון דולר בשבוע, מתוכם מיליון דולר בתוך יום אחד בלבד. גם בישראל כבר גילו את אונלי פאנס, ויש מספר כוכבות רשת ישראליות שכבר מתפעלות ערוץ מצליח עם מנויים משלמים, ויש גם קבוצת פייסבוק שעוסקת בנושא.

אונלי פאנס אמנם הוקמה בשנת 2016, אך הפריצה האמיתית שלה התרחשה בשנת 2020, שנת הקורונה, כאשר אנשים רבים מצאו את עצמם בבית, עם הרבה זמן פנוי. על פי הערכות, לאונלי פאנס כבר יש כ-30 מיליון משתמשים, וקצב ההצטרפות גדל בהתמדה.

בעקבות ההצלחה, הודיעה גם טוויטר כי היא מתכוונת לאמץ מודל דומה, לפיו משתמשים בטוויטר יוכלו לקבל תשלום ממשתמשים אחרים תמורת תוכן אקסקלוסיבי. נכון להיום, טוויטר לא מתכוונת לגבות עמלה על השירות, דבר שעשוי לגרום לנהירה המונית של משפיענים מאונלי פאנס לטוויטר.

אונלי פאנס ומס הכנסה

אם גם אתם מפעילים חשבון באונלי פאנס, או מתכוונים לפתוח חשבון כזה, חשוב שתדעו שמבחינת הרשויות מדובר בפעילות עסקית לכל דבר, שאתם חייבים לדווח עליה למס הכנסה, למע"מ ולביטוח הלאומי. בהקשר הזה חשוב לזכור שלושה דברים:

  1. את המס משלמים על הרווח, ולא על המחזור.
  2. הכרה בהוצאות מפחיתה את גובה המס.
  3. יש הבדל בין חבות דיווח לבין חבות מס. זאת אומרת, שהדיווח על ההכנסות הוא חובה, אך לא בהכרח יהיה תשלום מס.

לדוגמה, אם כוכבת אונלי פאנס משלמת לצלם 1,000 שקלים לחודש עבור צילום, וההכנסות שלה באותו חודש עמדו על 500 שקלים בלבד, היא עדיין צריכה לדווח למס הכנסה על תקבול של 500 שקלים, וזאת למרות שבסך הכל היא הפסידה 500 שקלים באותו חודש.

כמובן, שעל כל ההוצאות שחיוניות ליצירת הכנסות מהעסק ניתן לדווח כעל הוצאה מוכרת. למשל: צילום, איפור, תאורה, ציוד, שירותי עריכה, סוכן במידה ויש, רואה חשבון וכמובן הוצאות עבודה מהבית.

כאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה. משרדנו מתמחה בהכנסות מפלטפורמות אינטרנטיות מגוונות, כולל יוטיוב, טיקטוק, קורסים דיגיטליים, פלטפורמות מסחר אלקטרוני ועוד. אנחנו מכירים את העולם המקוון לעומק, ויש לנו ניסיון רב בעבודה עם משפיעני רשת.

אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטופס, או להתקשר לקביעת פגישה.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואינו מחליף ייעוץ מקצועי.

האתר נבנה ע"י אוקיי דיגיטל בנייה וקידום אתרים

תפריט נגישות

הישארו מעודכנים

הצטרפו למאות בעלי עסקים ונכסים, שנהנים מהניוזלטר שלנו

אנו מעדכנים רק במה שחשוב ורלוונטי: מאמרים, מדריכים וחדשות והצעות מיוחדות